A konduktív pedagógiát a nemzetközileg is elismert Pető módszerként ismerhetjük. Pető András korában egyedülállóan ismerte fel azt a tényt, hogy minden gyermek (és felnőtt) fejleszthető még akkor is, ha teljesen lebénult. Napjainkban a Pető Intézet Budán található és szerte a világról érkeznek oda a gyerekek azért, hogy fejlődhessenek.
A Nyúlcipő Alapítvány célja, hogy Budapest XVIII. kerületében és egész Dél-Pesten biztosítsa a gyerekek ellátását, ne kelljen a szülőknek órákat utazniuk azért, hogy a Pető Intézetbe jussanak.
A konduktív pedagógia pár hónapos kortól egészen felnőtt korig alkalmazható, a súlyos mozgássérüléstől egészen a megkésett mozgásfejlődésig. Lényege, hogy az automatikusan meg nem indult folyamatokat megtanítja a gyerekeknek/felnőtteknek azáltal, hogy ugyanazokat a mozdulatokat ismétli és kapcsolja össze a mozdulat megnevezésével. Neurológiai hátterében az áll, hogy egy-egy agyi sérülésnél az elhalt idegpályák szerepét a mellette lévő idegpályák átveszik, de ez csak a kellő számú ismétlés következtében történik meg. A módszer nem terápia, hanem az egész egyént figyelembe vevő életmód minta. Azt tanítja meg, hogy hogyan tudnak a gyerekek és a felnőttek úgy élni, ahogyan az a számukra a leghatékonyabb és legönállóbb.
A mozgásfejlesztésen túl egy időben zajlik beszédfejlesztés és értelmi fejlesztés is, valamint az adott életkornak megfelelő ismeretek bővítése. Gyerekek esetében az egyhangúságot a dalok és a mondókák oldják, valamint a korosztálynak megfelelő motiváció biztosít egy oldott, örömteli hangulatot még a nehéz munka mellett is.
Felnőttek stroke, parkinson és sclerosis multiplex betegségek esetén alkalmazhatják a konduktív pedagógia előnyös hatásait. Stroke esetén a lebénult oldal funkcióinak visszaállítása a cél, és a mindennapi életben való boldogulás. Parkinson és sclerosis multiplex esetén pedig a szinten tartás, a súlyos tünetek minél későbbre való kitolása, a különböző funkciók és az önellátás megőrzése a cél.
Alapítványunknál mind egyéni mind csoportos formában van lehetőség a módszer megtanulására és a konduktív pedagógia nyújtotta fejlesztési lehetőségek kihasználására. A csoportdinamika biztosítja azt, hogy a gyerekek és a felnőttek egyaránt jól érzik magukat, új kapcsolatokat, barátokat szerezhetnek. A csoportos mozgás fejlesztő foglalkozásokon egymástól is lehetőség nyílik tanulni.
Konduktív pedagógia elemeit alkalmazzuk a kezdő és a haladó baba-mama tornán és a koordináció fejlesztő foglalkozásokon is. Az alapítványunk egész szellemiségére jellemző, hogy a gyerekeket mindig komplexen egy egységként tekintve fejlesztjük.