Ahogy idősödünk egyre gyakrabban és egyre több helyen jönnek elő különböző problémák és fájdalmak. Állapotunk megőrzésében és javításában rengeteget segít a rendszeres sport és testmozgás. Felnőtteknek a gyógytorna mellett a konduktív pedagógiát ajánljuk még.
A konduktív pedagógia (Pető módszer) elsősorban idegrendszeri eredetű megbetegedések esetén nyújt segítséget. Így kiválóan alkalmas storke utáni helyreállításra, a funkciók (járás, ülés, fogás) újbóli kialakítására, az önellátás elérésére. Parkinson és sclerosis multiplex esetén pedig a szinten tartás az elsődleges cél.
A mozgásos fejlesztéssel az ízületek kimozgatását, kontraktúrák (ízületi mozgásbeszűkülés) kezelését, felfekvések megelőzését, erőnlét növelését, jó vérkeringés elérését végezzük. A mozgásbiztonság és koordináció, valamint az egyensúlyérzék fejlesztése szintén fontos hangsúlyt kapnak. Gyakori probléma a stroke után, hogy a beszédközpont is sérül, ezért nehezen megy a gondolatok kifejezése. A fejlesztő foglalkozásokon külön szerepet kap a beszédfejlesztés (afázia program).
A rehabilitáció annál hatékonyabb, minél korábban tudjuk elkezdeni. Stroke esetén a korai szakaszban az alapvető nagymozgások, mint például az ülés, állás, fogás és a járás újbóli megtanulása történik. A későbbi szakaszokban pedig a finom mozgások elsajátításán van a hangsúly, valamint a járás szimmetrikussá tételén és mindkét kéz egyforma használatán. Parkinson kór esetén az egyensúlyérzék fejlesztése, a csoszogó járás javítása és az arcmimika megőrzése különösen fontos.
Felnőtteknél is fontosnak tartjuk a csoportos foglalkozásokat, de az alapítványnál lehetőség van az egyéni foglalkoztatásra is. A csoportdinamika, a jó hangulat, az új ismerősök jótékony hatással vannak a fejlődésre. Lehetőség nyílik arra, hogy sorstársakkal találkozzanak, és egymással meg tudják osztani a problémáikat, illetve azokat a nehézségeket, amikkel nap mint nap szembesülnek. A nehéz torna sokkal könnyebben teljesíthető, ha egymással viccelődni is tudunk közben.